A Velas Vir

Abril 16, 2024

byd explorer nº1

Se hai unha marca que xa se converteu nun referente do sorpasso chinés á industria do automóbil europeo é BYD. Un acrónimo que significa Build Your Dreams (constrúe os teus soños). Nela basearemos este editorial.

A expectación xerada ao redor do BYD Explorer nº1, o primeiro buque fretado pola marca chinesa para asolagar o Vello Continente cos seus modelos, resume a nova dinámica que se está xerando no sector da automoción mundial. A xigantesca nave partiu con sete mil automóbiles o quince de xaneiro do Porto Loxístico Internacional de Xiaomo, en Shenzhen, no sur de China, con destino aos portos de Vlissingen (Países Baixos) e o de Bremerhaven (Alemaña). Tras a súa primeira parada en Vlissingen, o pasado 26 de febreiro atracou en Alemaña, onde se descargaron tres mil vehículos.

Esta é unha estratexia que elimina, en parte, a necesidade de montar fabricas fóra de China. Eliminando trabas burocráticas, políticas, elevados custos e prolongados prazos. Aínda así BYD ten entre os seus proxectos actuais construír a súa primeira fábrica europea en Hungría. Mentres tanto enviarán unha frota de megabuques con milleiros de coches para inundar o mercado europeo cos seus últimos modelos.

Esta empresa automobilística con sede en Shenzhen está dirixida por Wang Chuanfu, un exprofesor de 57 anos, que arrebatou á norteamericana Tesla o liderado como maior produtor de automóbiles eléctricos. No cuarto trimestre do ano pasado, BYD, fundada en 1995 e que conta coa empresa de investimentos Berkshire Hathaway do magnate Warren Buffett entre os seus accionistas, vendeu a cifra récord de 526.000 vehículos eléctricos, fronte aos 484.000 de Tesla. A previsión para este ano é que a diferenza entre ambos os colosos do automóbil sexa aínda máis grande, evidentemente a favor de BYD. Os fabricantes europeos, como xa temos dito, non xogan nesta liga.

Temos que subliñar que BYD fabrica todo o coche, agás os pneumáticos e o parabrisas. Ademais, e curiosamente, é un dos principais fabricantes de baterías do mundo e as vende a rivais como Tesla e Toyota.

A presión deste construtor chinés obrigou a Tesla a baixar varias veces nos últimos meses os prezos dos seus modelos. Aínda así BYD ten cinco modelos máis baratos que os do seu competidor directo americano, e ademais os seus deseños son máis actuais.

BYD vai despregar sete portavehículos máis nos vindeiros dous anos para paliar a escaseza de capacidade de transporte marítimo para a exportación de automóbiles. A firma espera que construíndo e utilizando os seus propios buques para transportar vehículos conseguirá reducir os custos de transporte e axilizar a súa loxística internacional.

Este tipo de meganaves fretadas por BYD coñécense como “ro-ro”, abreviatura de roll-on/roll-off en inglés, o que indica a súa capacidade para acomodar vehículos que poden entrar e saír do barco de forma independente, eliminando a necesidade de guindastres. Basicamente, un barco “ro-ro” funciona como un garaxe flotante de varios niveis, o que facilita unha carga e descarga máis rápida e, en última instancia, acelera as entregas de automóbiles. O propio concepto dá unha idea das optimistas previsións do fabricante chinés á hora de asolagar outros países cos seus coches eléctricos.

A Unión Europea admite que esta invasión arremete de cheo contra a industria do automóbil do Vello Continente e ameaza con converterse nunha nova dor de cabeza para os nosos fabricantes de automóbiles no medio do cambio que se está a producir dende os motores de combustión aos eléctricos.

Mentres tanto en Bruxelas os políticos continúan coas súas eternas reunións e burocracias. O como nós dicimos están “a velas vir!”.

Artigos Relacionados

Carlos Tavares e a evolución darwiniana

Carlos Tavares e a evolución darwiniana

O primeiro día deste mes, Carlos Tavares, CEO de Stellantis, “dimitiu” do seu cargo no grupo automobilístico Stellantis. Detrás del virán moitos máis altos executivos do mundo da automoción que deixarán as súas cómodas cadeiras. Isto non fixo máis que empezar. A...

Don Tancredo e a industria europea do automóbil

Don Tancredo e a industria europea do automóbil

Os fabricantes de automóbiles europeos cada vez se asemellan máis á antiga figura do toureo de don Tancredo pola súa postura de, practicamente, un incomprensible inmobilismo. O individuo que fai de don Tancredo (fabricantes europeos), agarda o touro (fabricantes...

A encrucillada da industria fronte á redución de emisións en Europa

A encrucillada da industria fronte á redución de emisións en Europa

A industria do automóbil, sobre todo a europea, enfróntase a un momento decisivo na súa historia recente. No medio dos esforzos por frear o cambio climático, a Unión Europea impuxo normativas claras e esixentes que buscan reducir as emisións de CO₂ dos vehículos para...

Ir o contido